Jeg kan ikke sige det nok og som skrevet i tidligere indlæg (Sparker dit Facebook cover r*v?), kan dit cover bruges som perfekt reklamesøjle og du kan lave super gode "Call to action" tekster på det.
Og så er det nemt.
I eksemplet nedenfor, kan du se hvordan et produkt bliver promoveret ved hjælp af coveret:

I eksemplet, er der et billede af et produkt eller en service, sammen med en tekst, som opfordrer den besøgende til at klikke (Call to action).

Her er et andet godt eksempel, hvor Lowe har tilføjet en knap med teksten "Click for more info". Når du klikker på den, popper en lightbox op, hvor der så er ord som "Find mere" efterfulgt af et link. Og dernæst lidt mere tekst og link. Kan du se ideen ?? Ved hjælp af coveret, giver du mulighed for at få den besøgende videre.
Jeg vil virkelig opfordre dig til, at prøve det. Og skift dit cover ofte!
Ændre du dit cover foto ofte, er det en fantastisk måde, at få mere eksponering og flere kundeemner. Det er ligesom alle andre indlæg. Opdateringen af dit cover, vises i nyhedsstrømmen og giver dig hermed endnu mere trækkraft.
Det er virkelig et kraftfuldt værktøj, og vil hjælpe dig med, at få flere kundeemner ud af de mennesker, der betyder mest: Dine fans!
Tænk over, hvordan du kan ændre dit cover foto, så der er en opfordring til handling og en indbygget mulighed.
Sådan gør du
I begyndelsen af dette indlæg fortalte jeg dig, at det er nemt - og det er det! Det kræver blot tre nemme trin:
- Upload dit foto
- Klik på billedet
- Klik på redigere og tilføje tekst
Jeg vil opfordre dig til at tilføje et link til en side, hvor du kan indsamle navne og e-mailadresser. Eksempeltvis tilmelding til dit nyhedsbrev.
Det er alt der er i det!
Kan du ikke selv?
Så kan du udlicitere opgaven. Der findes en del derude som tilbyder, at lave den grafiske del af arbejdet. Inklusiv mig :) Så sig endelig til, hvis du har brug for hjælp. Jeg tilbyder også hjælp til opdatering af og vedligeholdelse af Facebook sider, hvis du synes det virker for overvældende, at ordne det selv.
Se mere her
Hvis du foretrækker at lave dit eget cover foto, så husk at dimensionerne bør være 851x315 pixels.
Spørgsmål: Har du eksperimenteret med at tilføje "Call to action" i dit cover billede? Del dine tanker og oplevelser kommentarene nedenfor!
Læs også:
Sparker dit Facebook cover r*v?
Sådan får du det bedste profil billede på ”fjæsen” !
Håber du fandt mit indlæg brugbart? Du må meget gerne dele det og linke til det, men aldrig kopiere teksten til andre steder på nettet. Det vil både du og jeg blive straffet for af søgemaskinerne
Husk også at du kan modtage min lille e-bog helt gratis, når du tilmelder dig nyhedsbrevet...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar